TV Ντοκυμαντέρ Υποθαλλάσια Σήραγγα Ακτίου

Υποθαλλάσια Σήραγγα Ακτίου

Υποθαλλάσια Σήραγγα Ακτίου
Η υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας – Ακτίου συνδέει το θαλάσσιο στενό που χωρίζει τη Στερεά Ελλάδα από την Ήπειρο στον άνοιγμα του Αμβρακικού κόλπου. Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και ολοκληρώθηκε το έτος 2002. Κόστισε 58.904.232,13 ευρώ και θεωρείται από τα πλέον ακριβά δημόσια έργα στήν Ελλάδα, μετά την Εγνατία Οδό, την Αττική Οδό και τη γέφυρα του Ρίο. Η απόσταση του λιμένα του Ακτίου από τον παλαιό λιμένα φέρι μποατ Πρέβεζας είναι 725 μέτρα ενώ στο πιο στενό σημείο, από το ακρωτηρίο Ακρί (όπου βρίσκεται φάρος και πυροβολείο του 1897) ως το νέο λιμενοβραχίονα Πρέβεζας, είναι μόλις 600 μέτρα. Αυτό το θαλάσσιο στενό από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι το 2002 συνδέονταν μόνον ακτοπλοϊκά είτε με πορθμείο φέρι μποτ με συχνά προβλήματα λόγω θαλασσοταραχής, ανυπαρξίας νυχτερινών δρομολογίων και πολύωρης αναμονής το καλοκαίρι. Ολα αυτά πλέον αποτελούν παρελθόν.

Τεχνικές Προδιαγραφές – Λειτουργία
Η σήραγγα έχει συνολικό υποθαλάσσιο οδικό μήκος 910 μέτρα και μέγιστο βάθος 27 μέτρα κάτω από τη θάλασσα. Τα τροχοφόρα διασχίζουν την απόσταση αυτή σε 1 έως 1,5 λεπτό περίπου. Η μέγιστη επιτρεπομένη ταχύτητα είναι 60 Κm/h και τα φώτα του οχήματος πρέπει να είναι αναμμένα. Ο σταθμός διοδίων βρίσκεται στο Άκτιο και ο σταθμός ελέγχου βρίσκεται στην Πρέβεζα. Όλη η σήραγγα παρακολουθείται από κάμερες κλειστού κυκλώματος, στο δε κέντρο ελέγχου μέσω συστημάτων, αναφέρονται και καταγράφονται όλες οι φυσικές και μετεωρολογικές παράμετροι της σήραγγας. Σε Πεζούς και ποδήλατα δεν επιτρέπονται οι διελεύσεις , όπως και σε οχήματα με επικίνδυνα φορτία ή καύσιμα επιτρέπονται σε ορισμένες μέρες και ώρες της εβδομάδας.

URL: