TV Ρεπορτάζ «Έδωσαν ζωή» στη ξεχασμένη γραμμή

«Έδωσαν ζωή» στη ξεχασμένη γραμμή

Zωή στη σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου έδωσαν με την εκδήλωση που πραγματοποίησαν το Σαβατοκύριακο τα μέλη του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας «Χαρίλαος Τρικούπης» και του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Αθήνας. Αφού καθάρισαν με δική τους ευθύνη και έξοδα τη γραμμή από την βλάστηση που την είχε καλύψει σε πολλά σημεία, φιλοξένησαν αρκετό κόσμο που βρέθηκε στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Αγγελοκάστρου στις ποδηλατοδρεζίνες και τα πρωτότυπα οχήματά τους.

ΣΒΔΕΤο ενθαρρυντικό της εκδήλωσης ήταν ότι αρκετοί γονείς με τα παιδιά τους είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν απο κοντά τη σιδηροδρομική κίνηση, κινούμενοι από τη γέφυρα του Δίμηκου μέχρι το μνημείο των πεσόντων της 31ης Ιουλίου 1944 στα Καλύβια.

Είναι γνωστό ότι ανακαινισμένη γραμμή, που κόστισε 13 εκατ. ευρώ δεν λειτούργησε ποτέ και έχει αφεθεί στην τύχη της. Όμως τόσο ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Αθήνας Σπύρος Νικολόπουλος, όσο και ο πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου «Χαρίλαος Τρικούπης» Βαγγέλης Πυρπίλης σημειώνουν στην κάμερα του myagrinio.gr την ανάγκη να συντηρηθεί η γραμμή, να μείνει ανοιχτή και να μην καταπατηθεί. «Πρέπει αυτή η υποδομή να μείνει ζωντανή, δεν ξέρουμε πότε αλλά μπορεί να υπάρξει μια ανάγκη για συγκοινωνία στο μέλλον. Κάτι αντίστοιχο συνέβη με τη παλιά σιδηροδρομική γραμμή του Λαυρίου. Τώρα που υπάρχει η ανάγκη να μεταφερθεί εκεί το λιμάνι της Αθήνας, πρέπει να ξεκινήσουν όλα από την αρχή, μελέτες, απαλλοτριώσεις κ.α. Αν είχε διατηρηθεί η σύνδεση τώρα τα πράγματα θα ήταν εύκολα και με λιγότερα χρήματα» σημειώνει ο Σπ. Νικολόπουλος, ενώ μέχρι να υπάρξει αυτή η ανάγκη για συγκοινωνία, ο Β. Πυρπίλης προτείνει «οι φορείς και οι δήμοι να πιέσουν τον ΟΣΕ να δρομολογήσει τουριστικά – εκδρομικά δρομολόγια, για να παραμείνει ενεργή η υποδομή και να μην καταπατηθεί».

ΣΒΔΕ (1)Στο κάλεσμά του ο Όμιλος Φίλων Σιδηροδρόμου Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας «Χαρίλαος Τρικούπης» επισημαίνει μεταξύ άλλων : Πέρα από το διαχρονικό αίτημα του Ομίλου για τον σύγχρονο σιδηρόδρομο στη περιοχή μας με αρχή τον προαστιακό Αιτωλοακαρνανίας, που έπρεπε εδώ και οκτώ χρόνια να λειτουργεί, προτείναμε και άλλες δευτερεύουσες χρήσεις της γραμμής, οι οποίες όμως μπορεί να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες για την ανάπτυξη της περιοχής και που στην Πελοπόννησο ήδη υλοποιούνται. Μια πολύ καλή ιδέα είναι η τουριστική χρήση της γραμμής πέραν των πιθανών τουριστικών συρμών και από ποδηλατοδρεζίνες, όπως αυτές που θέσαμε σε λειτουργία στην εκδήλωση. Ο σιδηρόδρομος αποτελεί λύση στις σύγχρονες μεταφορές ιδίως τώρα, σε εποχή κρίσης. Το πιο οικονομικό, ασφαλές, γρήγορο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς πρέπει να επαναλειτουργήσει και στην περιοχή μας.